trebrasaker.blogg.se

Min hyllning till de saker som är bra i mitt liv.

jakoberg

Publicerad 2013-06-09 22:17:31 i Allmänt,

Här hälsar man på varandra och får nästan alltid ett "ha en trevlig kväll" från människor man handlar saker av oavsett om det är mat eller kläder.
Det är otroligt grönt och fint överallt och det tar bara 19 minuter så är man inne i stan och kan promenera till söder och ta en fika.
Det är så himla lugnt och fridfullt här, inga skrikande studenter mitt i natten bla.
Det ligger en mataffär som säljer saker från hela världen, en kiosk där det hänger folk som spelar på hästar, en rysk delikatessaffär, en vietnamesisk mataffär, en kinarestaurant, en pizzeria, ett konditori, en bilmekaniker och tre(!) frisörer inom 100 meters avstånd från min port.
Plus att det verkar bo en sjukt fin liten kille på ca 2 år som jag har hälsat på fyra gånger i trapphuset under en enda träff.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Klara

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela