trebrasaker.blogg.se

Min hyllning till de saker som är bra i mitt liv.

Helg

Publicerad 2012-09-23 21:20:00 i Allmänt,

När söndagsångesten tränger på kan det vara bra att glädjas åt vad som är bra med helger.
 
1. Sovmorgon
Den här får vara ett tillägg till förra inlägget. Läsa nyheter i sängen, bädda, koka kaffe och dricka det medan jag ser på film. Vilket även är ett superplus med sovmornar. Jag kliver vanligtvis upp 06.10 på mornarna så jag vaknar ganska tidigt på helger. Det innebär att jag kan se en ny film och äta frukost till den och fortfarande ha HELA dagen på mig att göra annat.
 
2. Att städa på fredagar
En bra sak med mitt jobb är att jag slutar tidigt på fredagar. Så jag kan städa på fredagen och fortfarande göra nåt trevligt på kvällen. Det gör att det är fint hemma hela helgen och jag har tid att plocka undan saker och fixa med mitt hem.
 
3. Andra är också lediga på helgen
Familj, vänner och andra är lediga. Går man på promenad möter man andra lugna och lediga människor som tar det lugnt och njuter av ledigheten.
 
Jag brukar till exempel hänga med mina syskonbarn på helgerna
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Klara

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela