trebrasaker.blogg.se

Min hyllning till de saker som är bra i mitt liv.

Tre fantastiska tänkande människor

Publicerad 2012-10-29 11:48:00 i Allmänt,

Har under helgen läst en del artiklar och blogginlägg.
 
Har hittat tre som jag tycker att alla ska läsa
 
1. Ett öppet brev till Fredrik Reinfeldt
Någon som äntligen för talan för så otroligt många svenskar mellan 20-30 år som med jobb och inkomst jobbar ihjäl sig, inte hittar bostad, har svårt att få ekonomin att gå ihop m.m. Med vältalighet och konkreta exempel fånga in levnadssituationen för sig själv, mig och lika så många av mina vänner är beundransvärt.
 
2. 16 Ways I Blew My Marriage
En man som med 16 punkter ger sin syster (och allmänheten) konkreta råd för hur man kan göra för att få ett förhållande att hålla. Nu när jag är singel, efter två samborelationer, tycker jag att han slår huvudet på spiken i många av sina råd. Hur man önskar att man tagit hand om varandra.
 
3. Fittstim - 13 år senare
Dagens Nyheter har plockat upp debatten som boken Fittstim startade då den släpptes för 13 år sedan. För mig var Fittstim en av de få böcker som jag under den tiden av mitt liv läste från pärm till pärm. Jag läste Fittstim när jag var 14 och kände mig starkare som person.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Klara

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela