trebrasaker.blogg.se

Min hyllning till de saker som är bra i mitt liv.

Tre bra saker med att vara sjuk när man är vuxen

Publicerad 2012-10-09 15:16:15 i Allmänt,

1. Bil.
Jag har bil. Vilket gör att det inte var lika plågsamt att dra iväg och handla trots regn, huvudvärk och allmän utmattning.
PLUS att jag kunde handla på dagen, så det fanns parkeringar lediga när jag kom hem. Jag kunde parkera precis bredvid vår trädgård. Win, win, win.
 
2. Serier och filmer.
Jag är vuxen och har inkomst. Vilket innebär att jag äger en tv, en dator och en sladd så jag kan koppla dom till varandra. Medan jag virkar kan jag alltså streama serier och filmer på tvn.
 
3. Att ha råd
Det är så himla skönt att inte behöva välja mellan tröstmat och nässpray. Jag kan köpa båda, för jag har pengar till det. Att slippa titta på prislappen när man är sjuk är himmel. Efter fem år som student så känns det underbart. Nu kan jag bara vara sjuk och tycka ohyggligt synd om mig själv bara för att kroppen strejkar och inte behöva tänka på pengar samtidigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Klara

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela