trebrasaker.blogg.se

Min hyllning till de saker som är bra i mitt liv.

sysselsättning

Publicerad 2012-11-08 21:35:00 i Allmänt,

Har börjat släktforska lite. Man får fjorton dagar gratis på en stor släktforskningssida.
Det hela började med att jag och min farbror började skämta lite om alla våra misstankar och den ryktesspridning som spreds i min farmors släkt om att hennes pappa troligtvis skaffat sig en ny familj när han var i amerikat.
 
Jag har hittat alla register på vilka fartyg han reste med.
Under kvällen hittade jag även dokumentet där min farmor blev inskriven i kyrkoboken för Skellefteå stadsförsamling när hon föddes. Det är så himla fint och roligt att hitta sånt.
 
Den 26 oktober 1909 föddes Valborg Charlotta.
Fader - Johan Anton Salomonsson
Moder - Emma Charlotta Hedström
Födelseort - Hjoggböle

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Klara

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela